#Nyt fra RådgivningsDanmark

Analyse: Rådgivningsfeltet i tal

dec 10, 2020

Medlemmerne af RådgivningsDanmark besvarede samlet mere end 374.000 henvendelser i 2019, og 61 procent af henvendelserne blev besvaret over telefon. Det viser en ny analyse af det gratis, sociale rådgivningsfelt i Danmark.

“RådgivningsIndblik: Rådgivningsfeltet i tal” giver blandt andet indblik i, hvilke rådgivningskanaler som f.eks. telefon og chat, det gratis, sociale rådgivningsfelt tilbyder – samt hvilke kanaler, der er mest brugt blandt de rådsøgende.

Analysen viser et billede af et mangfoldigt rådgivningsfelt, hvor mere end 3.600 personer er beskæftiget med at rådgive – langt de fleste som frivillige rådgivere.

Læs RådgivningsIndblik: Rådgivningsfeltet i tal (pdf)

Endelig viser analysen, at rådgivningsfeltet under coronapandemien har vist stor omstillingsparathed i forhold til fortsat at kunne levere den nødvendige støtte og rådgivning til mennesker i vanskelige livssituationer. I analysen peger medlemmer af RådgivningsDanmark desuden på nogle af de aftryk, som coronakrisen har sat på netop deres målgrupper.

Analysen indeholder viden om

Fakta om undersøgelsen

Tallene i analysen er baseret på medlemsdata samt en spørgeskemaundersøgelse gennemført i sommeren 2020 blandt RådgivningsDanmarks medlemmer. Spørgeskemaet er sendt til 52 medlemsorganisationer, hvoraf 44 har gennemført undersøgelsen.

Kontakt

Line Emma Jønson, kvalitetskonsulent, på lej@radgivnings.dk eller telefon 6131 4285.

Læs flere nyheder
Modtag nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få information om RådgivningsDanmarks aktiviteter.