Rådgivningsportalen

FIND DEN RETTE RÅDGIVNING

Har du brug for rådgivning eller
for at henvise til et rådgivningstilbud?

Brug RådgivningsPortalen til at finde et
gratis og kvalificeret rådgivningstilbud,
som passer til netop dét, du søger.

MEDLEMMER OG AKKREDITERING

Alle rådgivningstilbud på listen er
medlemmer af RådgivningsDanmark
og overholder foreningens
krav til medlemskab.

Rådgivninger, der er akkrediteret
af RådgivningsDanmark, bærer
foreningens kvalitetsstempel.

eller:
udvidet søgning
Kirkens Korshær: Ny app til hjemløse under corona

App’en giver hjemløse overblik over herberger og væresteder, der er åbne, samt hvor der er madudlevering. Samtidig bliver app’en en direkte kanal, som myndighederne kan bruge til at informere om, hvordan man undgår smittespredning, og hvad man skal gøre i tilfælde af symptomer.

Se Links
Hotline for døve

Hotline for døve, som drives af Danske Døves Landsforbund, tilbyder rådgivning til døve, der oplever ensomhed eller har det psykisk svært, og som savner en person at tale med. Via Skype eller chat kan døve med tegnsprog som modersmål få råd og vejledning af vores frivillige rådgivere, der en aften om ugen sidder klar til at besvare opkald. Hos Hotline for døve får borgeren mulighed for at fortælle om sin problemstilling til en frivillig, der lytter, hjælper med at udfolde konkrete problemstillinger og som giver gode råd til, hvor der er hjælp at hente i behandlingssystemet, hvis nødvendigt.


Særligt ifm. covid-19: Danske Døves Landsforbund har også oprettet en coronalinje.

Se Links
Seniorguiden

Røde Kors Hovedstaden tilbyder gratis rådgivning til borgere + 65 år i Københavns Kommune. Frivillige rådgivere vejleder fx i spørgsmål om økonomi, sociale aktiviteter, tilskudsordninger og kan hjælpe med kontakt til det offentlige. Rådgivningen foregår primært hjemme hos den ældre, som aftales på telefon, men kan også foregå telefonisk. Seniorguiden henviser også til andre foreninger, kommunale institutioner og relevante tilbud.


Særligt ifm. covid-19: Røde Kors Hovedstaden tilbyder tryghedsopkald til ældre under corona.

Se Links
Hjertelinjen

Hjerteforeningen tilbyder gratis og professionel rådgivning og patientstøtte til voksne, unge eller børn med hjertekarsygdom og deres pårørende. Rådgivningen kan handle om alt fra sygdom og behandling, svære følelser, livsstil, samliv og ændrede roller til sociale spørgsmål. Teamet af professionelle rådgivere er hjertesygeplejersker, diætister, fysioterapeuter, socialrådgivere og psykologer, som rådgiver telefonisk, online eller pr. mail.


Særligt ifm. covid-19: Informationer om hjertet og corona.

Se Links
Sct. Nicolai Tjenesten

KIRKENS KORSHÆR
Sct. Nikolai Tjenesten er et rådgivningstilbud under Kirkens Korshær, som tilbyder en telefonisk lyttende samtale til mennesker, som har brug for nogen at tale med. Man kan henvende sig på et landsdækkende telefonnummer og også til en lokal tjeneste. I København er det også muligt at henvende sig personligt. Rådgiverne er frivillige.


Særligt ifm. covid-19: Kirkens Korshær har lavet en ny app til hjemløse under corona.

Se Links
BørneTelefonen

BØRNS VILKÅR
Børnetelefonen er en anonym rådgivning for børn og unge, hvor voksne og børnefaglige frivillige sidder klar med lyttende ører og rådgivning. Børn og unge kan henvende sig om alt – stort som småt. Det kan handle om venskaber, mobning, forelskelse, problemer i familien og meget mere.
BørneTelefonen drives af Børns Vilkår.


Særligt ifm. covid-19: Mulighed for at stille spørgsmål og få svar omkring corona.

Se Links
Modtag nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få information om RådgivningsDanmarks aktiviteter.