#Viden og vejledning

Rådgivningsfeltet i tal

mar 07, 2019

Medlemmerne af RådgivningsDanmark besvarede samlet mere end 264.000 henvendelser i 2017. 60 pct. af henvendelserne blev besvaret over telefon, viser en ny analyse af det sociale rådgivningsfelt i Danmark.

RådgivningsIndblikket: Rådgivningsfeltet i tal giver blandt andet svar på, hvilke rådgivningstyper, fx telefon og chat, rådgivningerne tilbyder og hvilke typer, der er mest populære blandt de rådsøgende at anvende.

Analysen viser et billede af et mangfoldigt rådgivningsfelt, der både rummer ansatte og frivillige rådgivere, og som stiller forskellige krav til sine rådgivere om fx uddannelse eller erhvervserfaring.

Læs RådgivningsIndblikket: Rådgivningsfeltet i tal (pdf)

Endelig viser analysen, at rådgivningsfeltet – på linje med resten af det sociale frivillige felt – er præget af en sammensat økonomi og kortsigtet finansiering, som ikke desto mindre kræver mange ressourcer at opretholde.

Analysen indeholder viden om:

Fakta om undersøgelsen

Tallene i analysen er baseret på en spørgeskemaundersøgelse blandt RådgivningsDanmarks medlemmer gennemført i 2018. Spørgeskemaet er sendt til 40 medlemsorganisationer, hvoraf 36 har gennemført undersøgelsen.

Kontakt

Anna Eistrup, kommunikationsansvarlig, på aei@radgivnings.dk eller mobil 6131 7064.

Læs flere nyheder
Modtag nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få information om RådgivningsDanmarks aktiviteter.