#Nyt fra RådgivningsDanmark

RådgivningsDanmark søger en skarp kommunikationskonsulent med kendskab til det sociale område

apr 21, 2022

RådgivningsDanmark er brancheforening for gratis, sociale rådgivningstilbud til mennesker i komplicerede livssituationer. I sekretariatet har vi fokus på at understøtte og udvikle medlemsorganisationernes rådgivningstilbud samt at samle, styrke og synliggøre hele det gratis, sociale rådgivningsfelt. Til dette søger vi en dygtig kommunikationskonsulent, der både er stærk i strategisk kommunikation, er velskrivende og har lyst til at arbejde med kommunikationsfagets mange forskellige discipliner.

I sekretariatet er vi ambitiøse, engagerede og arbejder tæt sammen både internt og med vores medlemsorganisationer. Derfor værdsætter vi høj faglighed, initiativrigdom og åbenhed hos vores kolleger.

Om jobbet

Som kommunikationskonsulent i RådgivningsDanmark skal du at stå for drift og udvikling af foreningens samlede kommunikationsindsats, dvs. alt lige fra strategisk planlægning til vedligehold af foreningens hjemmeside og udsendelse af nyhedsbreve. Du vil således være tovholder og hands-on på eksekveringen af en bred palette af kommunikationsfaglige aktiviteter og indsatser men altid i et tæt samarbejde med dine kollegaer i sekretariatet.

Du vil især arbejde tæt sammen med vores kvalitetskonsulent, som står for faglig formidling og medlemskommunikation, ligesom du vil arbejde tæt sammen med direktøren om strategi og politisk interessevaretagelse. Endelig vil du kunne trække på en student. Som en del af et mindre sekretariat vil du også deltage i løsningen af sekretariatets mange og forskelligartede opgaver.   

Dine opgaver vil blandt andet være

Om dig

Vi forestiller os, at du er uddannet indenfor kommunikation eller journalistik og har et par års relevant erfaring, gerne fra det sociale område. Derudover forventer vi, at du:

Har du erfaring fra en organisation med et socialt rådgivningstilbud, er det naturligvis et plus.

Om RådgivningsDanmark

RådgivningsDanmark er brancheforening for gratis, sociale rådgivningstilbud til mennesker i komplicerede livssituationer. Vi arbejder for at løfte kvaliteten af hele rådgivningsfeltet gennem fælles kvalitetsstandarder og en akkrediteringsordning og ved at facilitere videndeling og kvalitetsudvikling gennem netværk, faglige publikationer, arrangementer mv. Foreningen drives af et sekretariat, som administrerer og udvikler akkrediteringsordningen, herunder et korps på 20 auditorer, løbende udvikler tilbud til foreningens mere end 60 medlemmer, betjener bestyrelsen samt et akkrediteringsnævn og skaber synlighed om rådgivningsfeltet generelt.

Sekretariatet består af en direktør, tre-fire kvalitetskonsulenter med forskellige fagligheder og ansvarsområder, to studenter og en juridisk konsulent på hver 10 timer om ugen samt den nye kommunikationskonsulent, som tager over efter vores nuværende deltids-kommunikationsrådgiver.    

Ansøgning

Stillingen er en projektansættelse på fuldtid med start fra august 2022 og i første omgang til udgangen af 2023, hvor foreningens nuværende driftsbevilling udløber. Arbejdsstedet er Vodroffsvej 59, 1900 Frederiksberg C. Løn og ansættelsesvilkår følger i vid udstrækning de statslige overenskomster.   

Ønsker du at vide mere om stillingen, kan du kontakte direktør Trine Krab Nyby på tlf. 61317062 i tidsrummet kl. 10-11 den 5., 11. eller 20. maj. Send din ansøgning til info@radgivnings.dk senest den 24. maj kl. 12. Mærk ansøgningen ”Kommunikationskonsulent”. Vi holder ansættelsessamtaler i uge 23 og forventer opstart per 1. august.

Alle, uanset køn, alder, handicap, etnisk baggrund, religion og seksuel orientering, opfordres til at søge stillingen.

Læs flere nyheder
Modtag nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få information om RådgivningsDanmarks aktiviteter.